שיווק דיגיטלי? זה רק נראה כמו מבוך אינסופי!

שיווק דיגיטלי

עסקים רבים למדו בתקופה האחרונה שגם אם הם הסתדרו כלל לא רע ללא אתר עסקי וללא נוכחות ברשת חברתית כזו או אחרת, הרי שבתקופה זו בהחלט יש להבין כיצד מרימים את הראש מעל המים, ואם לא ממציאים את העסק מחדש, אז לפחות נדרשים להציע ללקוחות דרכי רכישה יותר יעילים.

הרי במצב שבו סגר של כמה ימים הופך לעניין של שגרה, ובמצב בו אנשים מעדיפים את תחום המשלוחים, רק מתבקש ליישר קו ולקפוץ לאותם "מים דיגיטליים" שמפחידים לא מעט עסקים, עסקים שעד "עידן הקורונה" הצליחו לנצח את המגמה – נשארו "יבשים" (אך עדיין רווחיים) מחוץ לטריטוריה הדיגיטלית.

באופן מושכל!

מכאן שאם גם אתם החלטתם ממש לאחרונה שאין מנוס, אלא יש להיות אמיצים (וחכמים) ולהיעזר באפיק השיווק הדיגיטלי, אנו מבקשים להרגיע שהדברים אינם כה מסובכים, ואף די פשוטים ומדידים, ועל כן כל שצריך לעשות זה רק לפנות אל חברת פרסום דיגיטלי שקיבלתם עליה המלצות חמות ופשוט להתחיל בתהליך.

3 פרמטרים שיעזרו לכם להתמקד

עדיין חוששים, ולו כי אינכם יודעים אם מתאים לעסק שלכם להשקיע בשיווק באינסטגרם, בפייסבוק, בגוגל, ביוטיוב וכדומה?

ובכן, לא חסרים אפיקי שיווק בתחום הדיגיטלי ובו זמנית אין זה נכון להשקיע בכמה אפיקים, אך מצד שני כל שצריך לעשות זה להבין היכן כן נכון להשקיע, וזאת באמצעות התייחסות לשלושת הפרמטרים הבאים:

  1. אפיון קהל יעד – אפיון קהל יעד כולל טווח גילאים, סטטוס משפחתי, תחומי עניין, מגדר וכדומה. בהתאם לנתונים ניתן להתחיל להבין באלו "טריטוריות דיגיטליות" קהל היעד שלכם כבר נמצא ורק מחכה שתזרקו לו חכה.
  • יכולת כלכלית – כל אפיק שיווק מצריך עלות כלכלית מעט שונה, ואף ידוע מראש שקיימים אפיקי שיווק שנחשבים יותר יקרים מאחרים, ואפיקי שיווק שבהם נדרשים להשקיע לאורך זמן. אי לכך יש לחבר בין שתי הנקודות: בין יכולת כלכלית לבין עלות משוערת.
  • אופי העסק / שירות – בין היתר חשוב להבין מה יותר נכון עבור העסק שלכם. כך למשל יש להבין האם מתאים להפיץ סרטוני הדרכה ביוטיוב, לפרסם תמונות משגעות באינסטגרם, לצאת עם מארז כתבות טאבולה באתרים השונים וכדומה.

קופצים למים!

אם רק תתייחסו לשלושת הנקודות תזכו להבין איזה טריטוריה דיגיטלית יותר נכונה עבורכם, ואם רק תיעזרו במשרד פרסום שמתמחה בטריטוריית מיתוג עסקים, תזכו לדעת שההשקעה שלכם בטוחה, ואילו ה"מים" אינם כה עמוקים.

יעניין אתכם גם...