מה שכולם עושים רק יותר טוב – ריגול אחר המתחרים

עם כל הכבוד לסודות מקצועיים, ניסיון עשיר והיכרות מעמיקה עם תוכנות ופלטפורמות חברתיות, יש דבר אחד שתמיד נכון וחצי מוסרי לעשות, וזה לבחון מה המתחרים שלנו עושים.

כי אם גם המתחרים שלנו מוכרים את אותו מוצר, נמצאים באותו מיקום ופונים לאותו קהל יעד, אך בו זמנית הם הרבה יותר מצליחים, יהיה זה רק הגיוני שננסה להבין עם איזה דשנים הם מטפחים את הדשא שלהם – יהיה זה רק הגיוני שנרגל מעט ונבין מה הם עושים כ"כ טוב שאנחנו מפספסים.

כיוון שכולם עושים את זה, אין זה מפתיע לגלות שישנן כמה דרכים פשוטות ושוות לרגל אחר הקמפיינים המוצלחים של העסקים המתחרים. נשמע כמו משהו שעשוי לעניין אתכם?

מודעות ממוקדות

אם נתמקד בפייסבוק נמצא שיש ללכת לNews Feed ובעזרת החץ הצדדי ללחוץ על “Why am I seeing this?”.

אם רק תעשו כך, תמצאו למטה את הקישור הבא:  Manage Your Ad Preferences.

מצאתם? תלחצו עליו ותעברו לFacebook Ads Preferences – מסך שיסביר מה משפיע על המודעות שזורמות אליכם, כולל כמובן תחומי עניין.

כיצד כל זאת משרת את המטרה? עסק שמבקש להגיע לקהל היעד רק צריך להבין מה באמת מעניין אותו ובהתאם להכין מודעות שמעניקות מענה ממוקד.

מחפשים דרך נוספת?

כנסו לעסק המתחרה ותעקבו אחר הפוסטים השונים, תוך כדי התמקדות בכמות התגובות והלייקים. מזהים מודעות שגורפות מעורבות יפה? זה הזמן להבין מה עובד שם כ"כ טוב ולבצע גרסה משלכם.

רוצים דרך יותר מדעית וטכנולוגית? ובכן פייסבוק מכירה בצורך זה ועל כן הוציאה כלי ייעודי.

כיצד מגיעים אליו? נכנסים לעמוד העסקי (זה ששייך לכם), לוחצים על Insights, בקטגוריית "סקירה" תגללו עד שתגיעו לטבלת "דפים לצפייה" ועתה ביחרו בכפתור "הוסף דפים".

מה עתה? מצאו את הדף של העסק המתחרה ולחצו על "צפה בדף" – פשוט, ממוקד ויעיל.

מי שמביט בי מאחור..

מה כל זאת נותן? תוכלו ללמוד באלו מדיות המתחרה פועל, להבין מה עובד אצלו טוב, לקבל רעיונות ואף הרבה פעמים פעולה זו מסייעת להביט על העסק שלכם מבחוץ, פעולה שתמיד תורמת רבות.  

יעניין אתכם גם...