אפיקים מוזיקליים שבין היתר מסייעים לשווק

כיום כל עסק יודע שאם הוא רוצה לשווק הוא יכול לבחור במגוון אפיקים, כך שמלבד שיווק בגוגל, הוא גם יכול לשווק בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב וכדומה, כך שרק צריך לבחון מיהו קהל היעד והיכן הוא מסתובב (בזירה הדיגיטלית כמובן) ובהתאם לבנות מערך שיווקי מדויק – כזה שמתייחס לחוקי הפלטפורמה, כי כידוע כל פלטפורמה מחזיקה בחוקים משלה ובכול זירה מצפים מהגולשים להתנהל בצורה מסוימת.

עם זאת, פה אנו באים לומר שקיימות מגוון פלטפורמות דיגיטליות שמגיעות מתחום המוזיקה ושמציעות אפיקי שיווק מבטיחים, אך עסקים רבים כלל לא מודעים אליהן ועל כן אם קהל היעד שלכם מתחבר למוזיקה ולאפליקציה מסוימת באופן פרטני, הרי שבהחלט מומלץ להכיר את אותם אפיקי שיווק ותוך כדי ניסוי וטעייה לשמוע מוזיקה טובה.

בראש הפירמידה – יוטיוב מכתיבה את הטון!

באופן כללי נציין שרוב הפלטפורמות שקיימות ברשת האינטרנטית עשויות לסייע לשווק, ואכן הרוב המכריע מציע את האופציה.

כך למשל גם ביוטיוב שמציעה להעלות סרטים וקבצים אפשר להטמיע אינספור פרסומות, ואכן אנו מוצאים שבשנים האחרונות יוטיוב מהווה מוקד שיווק משמעותי ומוביל, כך שאינספור עסקים גילו את האופציה ומנצלים אותה כהלכה.

Spotify וליידי גאגא

מבקשים דוגמה נוספת ופחות ידועה? ובכן על Spotify כבר שמעתם? נראה שכן, אך מה שאתם כנראה לא יודעים זה שגם היא מהווה פלטפורמה שיווקית משמעותית.

כיצד? עסקים שיודעים שהלקוחות שלהם נעזרים רבות בתוכנה מגלים שעומדים לרשותם לא מעט אמצעי שיווק יעילים. כך למשל הרשת סטארבקס השיקה דרך האפליקציה כרטיסי מתנה, שיתפה פעולה עם מוזיקאים ידועים (למשל ליידי גאגא) ואף יצרה באמצעות אותם כוכבי מוזיקה רשימות השמעה ייחודיות עבור רשת בתי הקפה.

פנדורה מאפשרת לקבל החלטה

מבקשים דוגמאות נוספות? כיום רבים מנצלים את היכולת לשווק דרך פנדורה – רדיו מקוון מבוסס העדפות אישיות.

שנרחיב? גולשים רשומים זכאים לבחור בכ100 תחנות שונות, ופה נציין שמי שרוכש מנוי זוכה ליהנות מכל זאת מבלי לשמוע פרסומות, אך המציאות מראה שרק קובץ מזערי מחליט לשלם, משמע רוב המאזינים בין היתר צורכים פרסומות על דעת עצמם.

מה נותר? לבחון כיצד הלקוחות שלכם צורכים מוזיקה.

יעניין אתכם גם...